طراحی ویلا ؛ تخصص ما در تبدیل رویای شما به واقعیت

مالکیت بر یک ویلای زیبا در منطقه‌ای خوش آب و هوا برای هر فرد اهل کار و تلاش و دارای فکر اقتصادی یک رویای قابل تحقق است و ما در « استودیو معماری رادمان » با خدمات جامع طراحی ویلا این رویا را به واقعیت بدل می‌کنیم.

ما بر این باوریم که دنیا جایی پرنعمت و برکت برای یک زندگی سرشار از شادی است و بهره‌مندی از یک ویلای شخصی خوش طرح و امروزی می‌تواند کیفیت زندگی شما را افزایش دهد پس …

  • اگر سرمایه‌ای برای خرید زمین و احداث ویلا در اختیار دارید و برای ساخت ویلای شخصی خود در منطقه ای خوش آب و هوا در حال بررسی و برنامه ریزی هستید …
  • اگر مالک زمینی در روستا یا هر منطقه‌ مستعد ویلاسازی هستید …
  • یا چنانچه می‌خواهید خانه قدیمی خود را در روستای زادگاهتان به ویلایی شیک و مدرن تبدیل کنید …

ما در « رادمان » با مجموعه کاملی از خدمات شامل؛ مشاوره اولیه، امکان سنجی، برآورد هزینه‌ها، آینده پژوهی طرح، بررسی زمین، طراحی ویلا ، اخذ مجوزهای قانونی، اجرا و مدیریت پروژه (فنی، عملیاتی و اقتصادی) و … ازابتدا تا پایان، در کنار شما خواهیم بود تا در کمترین زمان و با منطقی‌ترین هزینه به ویلای رویایی و منحصر به فرد خود برسید.

تماس با ما نمونه کارها
نما الهیه 3

چرا رادمان؟

ویلایی که تصمیم به ساخت آن دارید نه فقط محلی برای آسایش و آرامش شما و خانواده شماست بلکه یک سرمایه گذاری مهم است. در واقع با انرژی و هزینه‌ای که صرف ساخت ویلای خود می‌کنید اگر ویلای شما بزرگترین سرمایه‌گذاری زندگی‌تان نباشد قطعا جزو بزرگترین سرمایه گذاری‌های شما به شمار می‌رود.

باید به این واقعیت اذعان کرد که چندان منطقی نیست گام برداشتن در مسیر چنین سرمایه‌گذاری بزرگی را به شانس یا دانسته‌های غالبا محدود و غیرکارشناسی خود بسپارید و ریسک خسارت و زیان سنگین را به خود تحمیل کنید.

« رادمان » به عنوان برندی قابل اعتماد و شناخته شده در حوزه معماری، ماحصل تجربه، دانش و هنر کارشناسان خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با خیالی آسوده شاهد طراحی و احداث ویلای دلخواه خود باشید.

در ادامه، نکاتی را که در مراحل مختلف ساخت و طراحی ویلا دارای اهمیت اساسی است را مرور می‌کنیم تا چشم انداز روشن‌تری از آنچه برای احداث ویلای مورد نظرتان به آن نیاز دارید و ما در پکیج خدمات خود برای شما فراهم کرده‌ایم، پیش چشم شما قرار گیرد.

تماس با ما
نما الهیه 3

مراحل اصلی طراحی ویلا

طراحی ویلا از نظر کاربردی، ترکیب و تلفیق دانش و هنر معماری با بودجه، سلیقه، نیازها و شرایط خاص فرد متقاضی ساخت آن ویلا است. طراحی یک ویلای زیبا و مدرن با کیفیت ساخت امکانات رفاهی مطلوب مستلزم طی کردن مراحلی است که در ادامه مهم‌ترین آنها را به اختصار مرور می‌کنیم.

 بودجه بندی

بی شک گام اول در طراحی ویلا بررسی بودجه در نظر گرفته شده برای زمین و عملیات احداث ویلا از سوی مالک و تطبیق آن با هزینه‌های طراحی و ساخت و همچنین سلیقه و نیازهای وی است. در این مرحله لازم است بودجه‌بندی ساخت ویلای مورد نظر شما با پیش‌بینی واقع‌بینانه و دقیق از مدت زمان پروژه و هزینه‌ها با استفاده از روش‌های کاملا تخصصی و علمی و با توجه به شرایط خاص اقتصاد پرنوسان کشور ما به دقت انجام شود.

بررسی جغرافیای منطقه و آنالیز زمین

گام مهم دیگر این فرآیند به مطالعه کارشناسی منطقه از نظر جغرافیایی و آنالیز و آزمایش‌های مرتبط با زمین مورد نظر اختصاص دارد. مطالعه جغرافیای منطقه و آزمایش زمین نقش به سزایی در انتخاب مصالح، روش‌های ساخت ، دوام بنا و بهینه بودن مصرف انرژی در ویلا دارد. بی توجهی و دخالت دادن نقطه نظرات غیرکارشناسی در هر یک از این پارامترها می‌تواند هزینه‌های سنگین طراحی و احداث ویلا را به هدر دهد.

ارائه طرح مفهومی(کانسپت)

مرحله بعد در طراحی ویلا ارئه یک طرح مفهومی (کانسپت) به متقاضی ساخت ویلا با توجه به بودجه نهایی، جغرافیای منطقه، آنالیز زمین و سلایق و نیازهای وی است. ضمنا نیازها و سلایق مشتری نیز در قالب پرسشنامه یا پروپوزال از وی اخذ می‌شود. روند طراحی معماری ویلا با ارئه یک یا چند کانسپت اولیه به متقاضی آغاز می‌شود تا وی نزدیک‌ترین کانسپت را به سلیقه و ایده خود انتخاب کند.

طراحی معماری نما و پلان، سازه، تاسیسات، محوط

به دلیل حساسیت بالایی که متقاضیان نسبت به نمای ویلای خود دارند از نظر بسیاری از طراحان معماری، نقطه اوج طراحی ویلا ، طراحی معماری نما است. صد البته، نمای ویلا ارتباط تنگاتنگی با پلان و سازه ویلا دارد و طراحی این ارکان، در کنار طراحی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی و محوطه ویلا باید به گونه‌ای منسجم و یکپارچه انجام شود تا نتیجه و ماحصل نهایی به صورت زیبایی، کیفیت، امنیت و رفاه در ویلا تجسم یابد. لازم به ذکر است که نقشه‌های اجرایی پروژه نیز بر اساس این طرح‌ها با نرم‌افزارهای تخصصی و به‌روز، مدلسازی و تهیه می‌شوند.

طراحی داخلی، مبلمان و اکسسوری

طراحی داخلی و مبلمان و اکسسوری، مکمل بسیار مهم طراحی ویلا از نظر معماری  نما و پلان سازه، تاسیسات و محوطه است. اینجاست که تجربه، سلیقه و هنر طراحان ما در خدمت شما قرار می‌گیرد تا در طراحی، نورپردازی و دکوراسیون اتاق‌ها و سالن‌ها و آشپزخانه و انتخاب و چیدمان اکسسوری مناسب و … بهترین گزینه‌ها را در اختیار داشته باشید.

نما الهیه 3

اهمیت مشاوره اولیه در ساخت و طراحی ویلا

تصمیم‌گیری در مورد کُلیات و جزئیات چنین سرمایه‌گذاری مهمی نیازمند یک نقشه راه اصولی و صحیح و بهره‌گرفتن از یک استراتژی کارشناسانه و روشن بینانه است.

شما برای به حداقل رساندن ریسک این سرمایه‌گذاری و هماهنگ‌سازی پیش‌فرض‌های خود با واقعیت‌های کارشناسی در حوزه تخصصی ساخت و طراحی ویلا  به مشاوره افراد متخصص، مجرب و معتمد نیاز دارید و جلسات مشاوره اولیه « رادمان » با ارائه این مشاوره، استراتژی و نقشه راه جامع احداث و طراحی ویلا را برای شما ترسیم می‌کند.

دانش فنی و تجربیات میدانی ارزنده کارشناسان « رادمان » که برگرفته از طراحی و اجرای پروژه های متعدد و موفق ویلاسازی با طرح‌های مختلف در سراسر کشور است، جلسات مشاوره اولیه را برای شما پربار می‌کند، چنان که دیدگاه‌های شما بعد از این جلسات با آنچه پیش از آن در مورد نکات و ظرایف ویلای خود تصور می‌کردید بسیار متفاوت خواهد بود.

در جلسات مشاوره اولیه شما منطقه مورد نظر برای ساخت ویلا را تعیین می کنید و ظرفیت‌ها و داشته‌های خود از قبیل زمین و بودجه و نقطه نظرها و حساسیت ها و سلیقه خود را با ما در میان می گذارید.

در این جلسات کارشناسان ما با سال‌ها تجربه موفق در پروژه‌های متعدد ویلاسازی سراسر کشور، نکات کلیدی همچون بررسی منطقه و زمین، جانمایی ، بودجه بندی و برآورد کلی هزینه‌ها، توجیه اقتصادی سرمایه گذاری، آگاهی‌های اولیه اما بسیار مهم و ضروری در مورد انواع طراحی ویلا ، مجوزهای قانونی، مصالح و … را برای شما بازگو می‌کنند.

در نهایت جلسات مشاوره اولیه به سوالات اساسی که درباره ویلای رویایی خود در ذهن دارید پاسخ‌های شفاف و تخصصی می‌دهد تا گام‌های شما از ابتدا تا آخرین مرحله با دقت و اطمینان برداشته شود.

نما الهیه 3

سبک‌های مختلف معماری در طراحی ویلا

بیشتر افرادی که رویای احداث ویلای شخصی خود را در سر می‌پرورانند بسته به سلیقه، نیازها و ویژگی‌های شخصیت‌شان به یکی از انواع طراحی ویلا گرایش بیشتری دارند. آنچه متخصصان طراحی و معماری به عنوان طرح ویلای رویایی شما در اختیارتان قرار می‌دهند عموما بر پایه دو مبحث «سبک‌های مختلف معماری» و «سبک‌های ساختاری» شکل گرفته است. در ادامه، این دو مبحث و زیرمجموعه‌های آن را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم.

سبک‌های رایج معماری ویلا در کشور ما را می‌توان در سه سبک به شرح زیر دسته‌بندی کرد.

ویلای مدرن

افراد دارای روحیه پرشور، نوگرا و تنوع‌خواه طرفداران پر و پا قرص طراحی ویلای مدرن به شمار می‌آیند. محوریت سبک معماری مدرن در ویلاسازی بر ترکیب هنر و پیشرفت‌های فناوری بنا نهاده شده و خلاقیت و در هم شکستن قواعد کلاسیک معماری در این سبک، امری مورد تایید و ستایش است.

آفرینش فرم‌ها و سازه‌های بدیع و غیر معمول با استفاده از خطوط منحنی در ویلاهای مدرن، جذابیت خاصی به این سبک بخشیده است.

خلق اشکال و فضاهای نامتقارن، استفاده از مصالح نوین همچون انواع آلیاژها، شیشه‌ها و ترکیبات پلیمری و جای‌گذاری تجهیزات و دستاوردهای تکنولوژی روز در دل فضای ویلا با استفاده از هنر طراحی، از جمله ویژگی‌های مهم دیگر در طراحی ویلای مدرن است.

نما الهیه 3

ویلا با معماری بومی

طی سال‌های اخیر نوستالژی خانه‌های بومی، مصالح بومی و معماری بومی موجب خلق سبک جدیدی از معماری در ویلاسازی شده است.

می‌توان گفت نوعی از طراحی ویلا که طرفداران آن، خواهان رعایت حداکثری ویژگی‌ها و اِلمان‌های ساخت و ساز و معماری بومی منطقه در ویلای شخصی خود هستند به نوعی بازآفرینی خانه‌های بومی و تاریخی انجامیده که ویلاهای بومی ماحاصل آن است.

شاید شما هم خواستار طراحی و ساخت یک ویلای شخصی مشابه خانه‌های تاریخی مشهور مثلا خانه بروجردی‌ها در کاشان باشید.

اگر این رویای شماست، طراحان « رادمان » در خدمت شما قرار می‌گیرند تا ویلای بومی رویایی خود را خلق کنید.

نما الهیه 3

ویلای مینیمال

این سبک ویلاسازی گسترش چندانی در ایران ندارد اما با توجه به جهش شدید قیمت زمین و مصالح می‌تواند گزینه مطلوبی برای متقاضیان ویلا باشد. تاکید بر استفاده از کمترین فضا، ساده‌ترین ساختار و طراحی و کم تنوع ترین مصالح از ویژگی‌های اساسی طراحی ویلای مینیمال است.

با این حال طراحی ویلای مینیمال هرگز به معنای طراحی و احداث یک ویلای نازیبا و پیش‌پا‌افتاده نیست. هنر یک طراح معماری این است که زیبایی ویلای شما را در اوج سادگی، با کمترین فضا و بدون تنوع و پیچیدگی در مصالح و دکوراسیون و رنگ و … تضمین کند.

شایان ذکر است ویلاهای کلاسیک و تلفیقی نیز در کشور ما کماکان طرفداران خاص خود را دارند اما تمرکز رادمان بر سبک های ویلاسازی مدرن متمرکز است.

نما الهیه 3

انواع طراحی ویلا بر اساس ساختار

آنچه از آن به عنوان سبک ساختاری طراحی ویلا یاد می‌شود عموما به شکل و تعداد طبقات ویلا مرتبط است که می‌توان انواع آن را در چهار گروه دسته‌بندی کرد:

  1. ویلای هم کف
  2. ویلای نیم پیلوت
  3. ویلای دوبلکس
  4. ویلای تریبلکس

رادمان مفتخر است به عنوان یک گروه پیشرو و صاحب شناسنامه و عملکرد روشن و قدرتمند در حوزه معماری کشور، تخصص کارشناسان مجرب خود را به همراه نتایج مطالعات و تحقیقات گسترده در مورد سبک‌های مختلف معماری در خدمت شما عزیزان قرار دهد تا ویلای شما تمام خصوصیات لازم و مورد نظرتان را به شکلی هنرمندانه در معماری خود منعکس کند.

رادمان


استدیو معماری رادمان با کادری مجرب و متخصص آمادگی خود را در راستای طراحی و اجرای انواع پروژه های معماری شما عزیزان اعلام می دارد.
بی شک پاسخ اعتماد شما به مجموعه ما طرحی خلاقانه و در راستای خواسته های شما عزیزان خواهد بود و
خدمت به شما باعث افتخار مجموعه ما خواهد بود.

آخرین نوشته ها

تماس با ما

کرج، خیابان درختی، ساختمان دریای نور، طبقه چهار، واحد ۱۳ تلفن:09129512652 فکس:09367413547 ایمیل:info[at]radmanstudio.com
© کپی رایت 2023 - تمامی حقوق برای استودیو معماری رادمان محفوظ می‌باشد.